Glotix - Первый деловой форум
Для просмотра/скачивания файлов необходима ваша регистрация на нашем форуме. процедура занимает 30 сек - не пожалейте их, это надо делать всего один раз, потом система вас запомнит... Так что жмите "Регистрация"

Если вы уже зарегистрировались, нажмите "Вход"

Если вы нажмете "Больше не показывать", то сможете зарегистрироваться позже, когда вам это покажется удобным. Регистрция необходим для того, чтобы оставлять свои сообщения, для выбора собственной Аваторки на форуме, для обмена сообщениями с пользователями и еще для некоторых доп. функций...
Glotix - Первый деловой форум


 
ФорумФорум  ГалереяГалерея  ПользователиПользователи  ГруппыГруппы  РегистрацияРегистрация  Вход  
Вход
Имя пользователя:
Пароль:
Автоматический вход: 
:: Забыли пароль?
Кто сейчас на форуме
Сейчас посетителей на форуме: 2, из них зарегистрированных: 0, скрытых: 0 и гостей: 2

Нет

Больше всего посетителей (208) здесь было Пт 18 Фев - 9:31
Последние темы
Курсы валютКурсы валют
Курсы валют
free counters


Поделиться | 
 

 КІНЕЦЬ ЕРИ РЕЙДЕРСТВА?

Предыдущая тема Следующая тема Перейти вниз 
АвторСообщение
MC
Активист
Активист
avatar

Очки : 624
Репутация : 10

СообщениеТема: КІНЕЦЬ ЕРИ РЕЙДЕРСТВА?   Вт 24 Мар - 10:58

Вистражданий закон
Упродовж останніх восьми років парламент сім разів відхиляв законопроекти,
які мали назву "Про акціонерні товариства". Точніше кажучи, це були різні
варіанти одного законопроекту, який уперше був презентований восени 1998-
го. Починаючи з 2000 року законопроект кілька разів вносився урядом і
народними депутатами. Тож після восьми років постійних переробок документ
значною мірою був удосконалений і ухвалений Верховною Радою 17 вересня 2008
р.
Тривалий час головним механізмом правового регулювання діяльності АТ
залишався Закон "Про господарські товариства", ухвалений у грудні 1991-го.
Численні "косметичні" зміни, що вносили до нього протягом останніх років,
майже не впливали на його якість. Закон лише встановлював можливість
створення АТ, надаючи широкі права виконавчому органу, а акціонери мали
самостійно турбуватися про захист своїх інтересів через викладання
відповідних норм у статуті товариства.
Проблема відсутності спеціального закону про товариства постала
надзвичайно актуально в останні два-три роки через поширення в Україні
такого явища, як рейдерство, наголошує член Державної комісії із цінних
паперів та фондового ринку (ДКЦПФР) Іван Нестеренко. Недосконалість
акціонерного законодавства стала без перебільшення чинником національної
економічної безпеки держави.
Протиправне захоплення загрожувало майже кожному АТ, незалежно від розміру
підприємства, кількості акціонерів, могутності засновників. Навіть
поширився жарт: підприємство коштує стільки, скільки коштує його
захоплення. Інформація про найгучніші спроби рейдерського захоплення таких
підприємств, як "Квазар", "Індар", готель "Мир" є лише верхівкою айсберга.
Нині в Україні майже 32 тис. АТ - великих і маленьких, закритих і
відкритих, національного і місцевого масштабу. Тож можна лише уявити, як
розгорталась би ситуація, коли б парламент далі зволікав із ухваленням
Закону "Про акціонерні товариства".
Очевидно, що той закон далекий від ідеалу, однак він започатковує неабиякі
зрушення у системі корпоративного управління та правовому захисті
акціонерів як міноритарних (дрібних), так і мажоритарних (великих). Досить
згадати ситуації, коли рейдерам навіть у мажоритарного акціонера вдавалось
відібрати державні пакети акцій.
Під час розробки цього закону, зазначає Іван Нестеренко, були враховані
положення кодексу корпоративного управління Організації економічного
співробітництва та розвитку, директив ЄС з питань законодавства про
компанії, чимало інших міжнародних концептуальних документів у цій сфері
для держав із перехідною економікою.

Основні акценти
Головною новацією закону є відмова від поділу на відкриті й закриті АТ. У
майбутньому в Україні будуть лише публічні та приватні компанії, як і в
усьому світі.
Законом передбачена участь міноритарних акціонерів у наглядовій раді АТ
через механізм кумулятивного голосування й захист від "розмивання" пакетів
акцій шляхом забезпечення кожному акціонерові права першочергового викупу
акцій за їхньої додаткової емісії.
Одним із головних принципів названого закону є посилення захисту прав
акціонерів. Цей принцип закріплений практично у кожній його статті. Законом
забезпечується певна гнучкість в ухваленні важливих рішень щодо діяльності
АТ, зменшується можливість так званих "патових" ситуацій, пов'язаних із
пасивністю акціонерів або навмисним ігноруванням загальних зборів
товариства, наголошує Іван Нестеренко.
Документом передбачено заборону на штучне обмеження права власності
акціонера. Як засвідчує досвід, нечітке формулювання цієї норми Законом
України "Про господарські товариства" призвело до численних зловживань та
порушень прав та інтересів акціонерів, у тому числі держави.
Детально викладені положення, пов'язані з діяльністю органів управління
АТ. Для прискорення ухвалення управлінських рішень зменшено коло питань,
рішення щодо яких приймають загальні збори акціонерів: частину повноважень
передано до компетенції наглядової ради, члени якої обираються акціонерами
і захищають інтереси останніх.
Водночас вирішення найважливіших питань діяльності АТ залишено за
загальними зборами. Це насамперед стосується недопущення значних правочинів
із майном товариства без згоди загальних зборів, що призводить до
"вимивання активів" або фіктивних банкрутств.
Принципово новим для України є положення закону, яким передбачається
зобов'язання особи, що придбала контрольний пакет акцій, запропонувати
іншим акціонерам продати цій особі належні їм акції. Це надає можливість
дрібним акціонерам компенсувати втрату чи зменшення контролю над АТ.
Законом урегульовано й інші важливі проблеми у діяльності акціонерного
товариства, починаючи зі встановлення чіткої процедури ознайомлення з
документами, пов'язаними з порядком денним загальних зборів і закінчуючи
закріпленням за акціонерами права вимагати проведення зовнішнього аудиту
товариства, наголосив Іван Нестеренко. Крім того, законом установлена
відповідальність посадових осіб товариства за порушення прав акціонерів.
Задля сприяння розвитку біржової торгівлі цінними паперами законом
передбачено, що публічне АТ зобов'язане пройти процедуру лістингу, тобто
допущення цінних паперів до торгів на фондовій біржі та їхнього фіксування
у реєстрі цінних паперів біржі, залишатися у біржовому реєстрі принаймні на
одній фондовій біржі. Укладення договорів купівлі-продажу акцій публічного
АТ, яке пройшло процедуру лістингу на фондовій біржі, здійснюється лише на
ній.

продовження на http://antiraider.org.ua/2009/03/24/knec-eri-rejjderstva.html


Олена КОСЕНКО

Демократична Україна 2009.03.24 06:04

http://www.dua.com.ua/2009/011/7.shtml
Вернуться к началу Перейти вниз
Посмотреть профиль
 
КІНЕЦЬ ЕРИ РЕЙДЕРСТВА?
Предыдущая тема Следующая тема Вернуться к началу 
Страница 1 из 1

Права доступа к этому форуму:Вы не можете отвечать на сообщения
Glotix - Первый деловой форум :: Нормативно-правовые форумы :: Прочие консультации-
Перейти:  


Ukraine Industrial Banner Network

Украина онлайн

Создать форум | © phpBB | Бесплатный форум поддержки | Контакты | Сообщить о нарушении | Blog2x2.ru